اهمیت سئو خارجی یا Off-page و بکلینک دادن در رشد سایت

اهمیت سئو خارجی یا Off-page و بکلینک دادن در رشد سایت

محتوای ساده | چهارشنبه , 14 شهریور 1403 30
سئو خارجی یکی از بخش‌های اساسی استراتژی بهینه‌سازی سایت است که به بهبود اعتبار، ارتباطات و لینک‌دهی به وب‌سایت از سایر سایت‌ها می‌پردازد و شامل فعالیت‌هایی مانند ایجاد لینک‌های خارجی، گرفتن بک‌لینک, فعالیت در فروم‌های مرتبط و تبلیغات می‌شود.

فهرست محتوا:

سئو خارجی یا Off-page چیست؟
تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی چیست؟
چرا سئو خارجی مهم است؟
اهمیت سئو خارجی در چیست؟
روش های مختلف انجام سئو خارجی
نتیجه‌گیری

 

سئو خارجی یا Off-page چیست؟


"سئوی خارجی یا Off-page (همچنین به عنوان "سئوی خارج از سایت" شناخته می‌شود) به اقدامات و استراتژی‌هایی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود تا بر رتبه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) تأثیر بگذارد. سئوی خارج از صفحه یک تکنیک سئو خارجی برای وب سایت است زیرا از کسب لینک (بک لینک) تشکیل شده است. افزایش اتوریتی و شهرت یک وب سایت یک کار طولانی مدت است. تعداد لینک‌ها و کیفیت آنها معیارهایی است که گوگل برای بهبود و بهینه سازی سئوی خود در موتور جستجوی گوگل در نظر گرفته است. بهینه‌سازی فاکتورهای رتبه‌بندی خارج از سایت همه چیز در مورد بهبود درک موتورهای جستجو و کاربران از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار یک سایت است.


تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی چیست؟


بسیاری از توصیه‌های سئو حول محور کارهایی است که کسب و کارها می‌توانند در وب سایت‌های خود انجام دهند تا رتبه جستجوی خود را به حداکثر برسانند. این شامل ویژگی‌های فنی که توسط توسعه دهنده وب سایت انجام شده، بهینه‌سازی تگ‌های هدینگ‌ها، ایجاد نقشه‌های سایت و تکنیک‌های بهینه‌سازی مرتبط با محتوا مانند تحقیق کلمات کلیدی به نام سئو داخلی نامیده شده است که به عبارت دیگر آنچه در سایت شما اتفاق می‌افتد را شامل می‌شود. 
سئوی خارجی یا خارج از صفحه به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود که به تأثیرگذاری و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می‌کند. در حالی که حفظ سئو در سایت به عنوان یک تاکتیک کلیدی بازاریابی جستجو مهم است، یک استراتژی سئو خارجی خوب اجرا شده می‌تواند این تلاش‌ها را تکمیل کرده و به محتوای شما کمک کند تا دیده شود.


چرا سئو خارجی مهم است؟


کسب‌وکارها می‌توانند کارهای زیادی برای بهینه سازی موتورهای جست و جو در سایت انجام دهند، خواه این کار برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای آسان‌تر کردن یافتن و فهرست‌بندی صفحات شما باشد‌ خواه ایجاد محتوایی که بازدیدکنندگان را در سایت جذب می‌کند باشد.
فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که گوگل هنگام تعیین رتبه بندی وب سایت‌ها برای سرچ‌های خاص در نظر می‌گیرد و بسیاری از آنها مستقیماً تحت تأثیر سئوی سایت قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال در نظرسنجی عوامل رتبه بندی که توسط یکی از سایت‌های معتبر در زمینه سئو انجام شده است از کارشناسان سئو پرسیده شد که به نظر آنها تاثیرگذارترین فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگل چیست؟ پاسخ آنها به بسیاری از عوامل خارج از سایت اشاره دارد.
این موارد شامل میزان لینک‌های موجود برای دامنه و صفحه (سایت شما) و همچنین معیارهای شبکه‌های اجتماعی است. این صرفاً یک عامل تحلیلی است که گوگل برای رتبه‌بندی سایت شما یا یک رقیب در نظر می‌گیرد و آن را در هنگام جستجو در بالای نتایج قرار می‌دهد. 
بنابراین عامل لینک دادن کیفیت سایت شریکی را که با او کار می‌کنید و لینک مستقیم سایت شما را در سایت خود قرار داده است، ارزیابی و اثرگذار می‌کند. لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده می‌شود یک کار سئوی خارجی است که به آن بک لینک می‌گویند. 
هرچه محبوبیت و رتبه لینک داده شده به شما بیشتر باشد، محبوبیت بیشتری برای خود کسب می‌کنید . زیرا بدیهی است که سایت شما برای ارزیابی بک لینک‌هایی که ارائه می‌دهید امتیاز دارد. هر چه لینک‌های با کیفیت بیشتری داشته باشید که به ویترین سایت اینترنتی شما اشاره کند، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.


اهمیت سئو خارجی در چیست؟


هیچ متخصص سئویی دقیقاً معیارهای الگوریتم گوگل را نمی‌داند زیرا این شرکت الگوریتم‌های خود را مخفی نگه می‌دارد و در مورد تمام جنبه‌های موتور جستجوی خود اطلاعات بسیار کمی‌ارائه می‌کند. با این وجود، مطالعات نشان می‌دهد که درصد تاثیر سئو خارجی در تصمیمات اتخاذ شده توسط الگوریتم مطمئناً بیش از 50٪ است. علاوه بر این اهمیتی که گوگل به این نوع سئو می‌دهد ثابت است. بنابراین در حالی که قوانین الگوریتم و فاکتورهای رتبه بندی به طور مرتب تغییر می‌کنند، وزن سئو خارج از سایت تغییر نمی‌کند.


روش های مختلف انجام سئو خارجی


برای بهبود سئو خارجی خود چندین المان از المان های سئو خارجی مربوط به سایت شما باید در نظر گرفته شود که در ادامه بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم:

 

  • دریافت بک لینک

اولین قدم یکی از مهم‌ترین اهداف سئو خارجی در هر استراتژی‌، دریافت بک لینک است. این اصطلاح به تمام لینک‌هایی که توسط سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود اشاره دارد. آنها مهم هستند زیرا به گوگل نشان می‌دهد که مردم در مورد سایت شما صحبت می‌کنند و مرتبط با حوزه کاری شما هستند و ما در مورد اعتبار وب سایت صحبت می‌کنیم. برای این کار لازم است از بک لینک‌های با کیفیت و نه کمیت آنها استفاده کنید یا اینکه در حالت ایده آل، هر دو را داشته باشید، به خصوص اگر در یک زمینه رقابتی هستید. این بدان معنی است که هر چه سایتی که به سایت شما لینک می‌دهد دارای اعتبار بیشتری باشد، تأثیر بیشتری از نظر سئو خواهد داشت. 10 تکنیک برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد که در ادامه برای شما بیان کرده‌ایم.

 

  • روابط عمومی

به موازات استراتژی سئوی خود، باید از روابط عمومی ‌خوبی برخوردار باشید. برای مثال با اینفلوئنسرها تماس بگیرید تا در مورد سایت شما بحث کنند. قدرت آنها از نظر سئوی خارجی قابل توجه است و این یک نوع تبلیغات در سئو خارجی به حساب می‌آید.

 

  • وبلاگ نویسی مهمان

این تکنیک شامل دعوت شدن توسط وبلاگ نویسان برای انتشار محتوا در سایت آنها از طرف شما است.

 

  • محتوای ویروسی

برخی از محتواها دارای ویژگی انتشار سریع در وب هستند. این محتوای ویروسی مانند یک اینفوگرافیک ایده آل است که به لطف آن می‌توان بک لینک‌های زیادی تولید کرد، یا لندینگ پیج (Landing Page) تخصصی برای یک موضوع خاص که می‌تواند به محتوای ویروسی تبدیل شود.

 

  • با سایت‌هایی که از شما نام می‌برند تماس بگیرید

اگر سایتی از محتوا یا فعالیت شما نام می‌برد، به این معنی است که سایت شما را جالب و مرتبط می‌داند. با این سایت‌ها تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که به سایت شما لینک دهند.

 

  • سایت‌های دیگر را متقاعد کنید که درباره شما مقاله بنویسند

این استراتژی می‌تواند بسیار موثر باشد. با سایت‌های دارای اعتبار خوب تماس بگیرید. سپس از آنها بخواهید مقاله‌ای در مورد کسب و کار یا سایت شما تهیه کنند.

 

  • مقالات حمایت شده یا رپورتاژی

مقالات اسپانسر شده مقالاتی هستند که با پرداخت هزینه در یک وبلاگ تولید می‌شوند. این مقالات و تمامی‌استراتژی‌های لینک دهی در ساخت بک لینک به این نوع محتواها مربوط هستند. دیجیتال مارکتینگ در سئو خارجی نقش مهمی دارد که این شاخه مربوط به این بخش است.

 

  • حضور خود را در دایرکتوری‌ها تقویت کنید

بسته به فعالیت خود، مطمئن شوید که در دایرکتوری‌های مناسب به شما لینک داده می‌شود. توجه داشته باشید که تنها دایرکتوری‌هایی که اثرگذاری خوبی روی سئو دارند آنهایی هستند که ترافیک ارگانیک خوبی دارا هستند. اگر اینطور نباشد، هیچ تاثیری بر استراتژی سئوی خارج از سایت شما نخواهد داشت یا حتی توسط گوگل منفی تلقی می‌شود.

 

  • از لینک‌های 404 استفاده کنید

بسیاری از سایت‌ها لینک‌های 404 دارند که منجر به هیچ چیز نمی‌شود. سایت‌های مختلف را آنالیز کنید. سپس با کسانی که این نوع لینک‌ها را دارند تماس بگیرید. به آنها پیشنهاد دهید که یک لینک به سایت شما بدهند تا این جایگزین لینک گم شده آنها شود.

 

  • سئو خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی 

حضور شما در شبکه‌های اجتماعی امری اساسی است زیرا  آنجا پر از اینفلوئنسرها بوده و همچنین محل ترندها و هیاهوی مختلف است. به عبارت دیگر حجم زیادی از اطلاعات از کانال سوشال عبور می‌کند و این موارد مواردی است که برای سوشال مدیا در سئو خارجی شما ضروری هستند.

 

  • الگوریتم گوگل و شبکه‌های اجتماعی

گری IIIyes در سال 2016 گفت که گوگل رسانه‌های اجتماعی را برای سئو در نظر نمی‌گیرد. با این حال، بسیاری از سئوکاران ارتباط قوی بین سوشال سیگنال و رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل را همواره مشاهده کرده‌اند. ممکن است الگوریتم گوگل شبکه‌های اجتماعی را در نظر نگیرد، با این حال به طور غیرمستقیم، این احتمال وجود دارد که آنها روی ترافیک شما تأثیر بگذارند. برای مثال، با گذاشتن دکمه‌های اشتراک گذاری در سایت خود، دید خود را در این شبکه‌ها افزایش می‌دهید. به طور کلی ایجاد قدرت در رسانه‌های اجتماعی شانس شما را برای دریافت بک لینک و افزایش ترافیک وب سایت افزایش می‌دهد.

 

  • یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی را اجرا کنید

ایده‌آل این است که یک استراتژی متناسب با شبکه‌های اجتماعی تنظیم کنید. با فعال‌سازی تولید محتوا، تبادل نظر با مردم شکل گرفته و راهی را برای اغوای مردم باز می‌کنید که این روی برندنیم شما هم تاثیرگذار است که در نهایت این اثرات مفیدی بر سئوی شما خواهد داشت.

 

  • سئوی محلی انجام دهید

کاربران بیشتری از اینترنت از طریق تلفن هوشمند به آن دسترسی دارند. بنابراین استفاده از اینترنت در حاضر به صورت جستجوهای محلی است و حتی الگوریتم خود را به Mobile-First هم در این خصوص منتقل کرده است. برای پاسخگویی به این سرچ، گوگل تلاش می‌کند نتایج جستجو را بر اساس مکان شخصی سازی کند. این زمانی است که سئوی محلی خودش را نشان می‌دهد. اگر به طور محلی به شما ارجاع داده شود، برای کاربران محلی بسیار قابل مشاهده خواهید بود. چندین روش به بهبود بومی سازی سئو (Localization) کمک می‌کند.

 

  • ثبت کسب و کار در گوگل (google-my-business)

این یک سرویس ارائه شده توسط گوگل است که به شما امکان را می‌دهد یک اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید. به این ترتیب کسب و کارهای محلی هنگام جستجو در گوگل ظاهر می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید توضیحات، وب سایت خود، نظرات مشتریان و غیره را درج کنید. به خاطر داشته باشید که برای کار بر روی سئوی محلی خود باید به این سرویس گوگل مراجعه کنید.

 

  • گوگل مپ google map

به همین ترتیب، در Google Maps کسب و کار خود را ثبت کتید تا به شما ارجاع داده شده و در آنجا قابل مشاهده باشید.

 

  • دایرکتوری‌ها و وب سایت‌های محلی

در نهایت، برای بهبود بیشتر کسب و کار خود در سطح محلی، با تمام سایت‌هایی که می‌توانند به شما ارجاع دهند تماس بگیرید. دایرکتوری‌های محلی، سایت‌های محلی، انجمن‌های شهر یا بخش شما همه مکان‌هایی هستند که ارتباط با آنها مهم است.


نتیجه‌گیری


لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شوند همانطور که در بالا توضیح داده شد "بک لینک" نامیده می‌شوند و مهم‌ترین بخش مراحل انجام سئو خارجی به حساب می‌آیند. آنها یکی از عوامل اصلی هستند که توضیح می‌دهند که چگونه یک سایت برای یک اصطلاح یا کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شود.
سئوی خارج از سایت را سئو خارجی می‌گویند. این به معنای کاری است که به سئو مربوط می‌شود اما خارج از سایت شما انجام می‌شود. آنها تأثیر زیادی بر نتایج جستجوی ارائه شده توسط گوگل دارند. به طور مشخص این رویکرد با هدف بهبود درک سایت شما توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل مانند  محبوبیت، سطح و نوع ارتباط، قابلیت اطمینان بودن و همچنین اعتبار وب سایت در این امر نقش دارند. بنابراین هر چیزی که به نوعی به وب سایت شما مربوط می‌شود، بر این عوامل تأثیر می‌گذارد. 
به همین دلیل است که کار با سایر وب سایت‌ها و همچنین در شبکه‌های اجتماعی جز تکنیک های سئو خارجی ضروری است. این شهرت که آن را بهبود می‌دهید به الگوریتم‌های گوگل اجازه می‌دهد تا بفهمد که وب‌سایت شما یک سایت مفید، مرتبط و جالب است. 


به طور خلاصه سئوی خارجی نشان دهنده اعتبار شما برای گوگل است و به کمک این تجزیه تحلیل‌ها که هیچ نام و نشانی از آنها ثبت نشده است می‌تواند یک سایت را رتبه‌بندی کرده و در کلمات کاملا رقابتی با دقت کامل شایسته‌ترین انتخاب را برای رتبه‌های برتر داشته باشد. به جرات می‌توان گفت هیچ سایتی بی‌دلیل در کلمه‌ای خاص حضور نمی‌یابد.
سئو خارج از سایت فقط مربوط به لینک سازی نیست، اگرچه این بخش بزرگی از کار است. در واقع تقریباً هر فعالیتی که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود و می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک کند، این کار را انجام می‌دهد و همه این اقدامات به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند. این می‌تواند شامل مواردی مانند بازاریابی اجتماعی، وبلاگ نویسی مهمان در سایر وب سایت‌ها، بازاریابی تأثیرگذار و هر چیزی باشد که نام تجاری و محصولات شما را ایجاد کند. 

blobنسیم اصفهانی

نویسنده : نسیم اصفهانی

مطالب و مقالات بیشتر

برنامه راهبردی استارت‌آپ

برنامه راهبردی استارت‌آپ

برنامه راهبردی استارت‌آپ، نقشه‌ای جامع برای رشد و موفقیت است که اهداف کوتاه ...

طراحی وب‌سایت بازار آنلاین

طراحی وب‌سایت بازار آنلاین

وب‌سایت بازار آنلاین بستری است برای خرید و فروش محصولات متنوع از جمله پوشاک ...

طراحی وب‌سایت پزشکی و سلامت

طراحی وب‌سایت پزشکی و سلامت

وب‌سایت پزشکی و سلامت منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات پزشکی و بهداشتی است، ش ...

توسعه صنعتی: راهکارها و اثرات آن بر رشد اقتصادی

توسعه صنعتی: راهکارها و اثرات آن بر رشد اقتصادی

توسعه صنعتی فرآیندی است که به گسترش و بهبود ظرفیت‌های تولیدی در صنایع مختلف ...

برای ثبت دیدگاه وارد شوید ..!

موفقیت در کسب و کار رویایی است که به واقعیت تبدیل می‌شود، اگر به آن عشق بورزید و با انگیزه به آن بپردازید. تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، پیوستگی و تلاش مستمر است. رویای یک کسب و کار چشم اندازی در ذهن، اشتیاقی در قلب و استقامتی برای حرکت کردن در شما ایجاد می‌کند. کافیست سدهای ذهنی خود را بشکنید و از دیوارهای قطور عادت و یکنواختی عبور کنید، آنگاه می‌توانید در دریای زلال موفقیت تنی به آب بزنید. یا لطیف

انصراف
کلیه حقوق وب سایت برای ندیم آروین محفوظ است
لوگوی ندیم آروین